Předškolička - hravá příprava dětí na zvládnutí 1. ročníku

Zájmový kroužek Předškolička

Cílová skupina: děti MŠ 6 - 7 leté (rok před nástupem do ZŠ)

Lektor: Mgr. Šárka Holečková

Místo: II. třída ZŠ Stehelčeves (1. patro budovy)

Termín: čtvrtek 15:00 - 15:45

Cena: 600 Kč, děti dostanou v ceně pracovní sešit

Rozsah: 30 lekcí x 45 minut

Program kroužku je v souladu s doporučeními MŠMT ČR - Desatero pro rodiče

Program kroužku

  1. Jsme kamarádi (základní společenská pravidla, sociální dovednosti)
  2. Tančíme s hudbou (samostatnost, sebeobsluha, koordinace pohybů)
  3. Popletené jazyky (jazykové dovednosti, jazykolamy, výslovnost, apod.)
  4. Počítáme s radostí (předpočetní dovednosti)
  5. Zpíváme vesele (hlasový projev, jednoduché písně, zpěv, rozvoj sluchového vnímání)
  6. Cestujeme v pohádce (vnímání prostoru a času)
  7. Opičí dráha (procvičování hrubé motoriky, pohybové dovednosti, přiměřená obratnost a zdatnost)
  8. Bludiště  (rozvoj zrakového vnímání)
  9. Kouzelná slovíčka (přiměřené řečové a komunikativní dovednosti)
  10. Prsty a ruce  (cviky na uvolnění celé ruky, příprava ke psaní, správný úchop tužky)
  11. Vyrábíme dárek (spolupráce ve skupině)
  12. Hrajeme si na roboty (pravolevá orientace)
  13. Co už umím  (procvičení jemné motoriky)
  14. Vyrábíme z papíru (stříhání nůžkami, vytrhávání, lepení, skládání)
  15. Detektivové (zrakové a sluchové vjemy – společné a rozdílné znaky a vlastnosti předmětů, rozloží sluchově slovo na slabiky, složí obrázek z několika tvarů, apod.)
  16. Hrad pro rytíře (předpočetní představy – rozpozná základní geometrické tvary)
  17. Můj den (časoprostorové pojmy; pojmy označující velikost, hmotnost)
  18. Hrajeme pohádku (krátká divadelní role, text zpaměti, řečové dovednosti, apod.)
  19. Zpíváme a tančíme (zpívá jednoduché písně, rozlišuje a dodržuje rytmus)
  20. Kouzlíme s barvami (cviky na uvolnění ruky spojené s výtvarnou činností)
  21. Kličkiáda (učíme se vázat kličku, motorika celého těla, pohybové hry a soutěže)
  22. Cestujeme do přírody (svět kolem nás – rostliny, živočichové, počasí, životní prostředí, ochrana, odpady, apod.)
  23. Jsme kamarádi (prohloubení sociálních dovedností pomocí hry, společných činností)
  24. Poznávám, zkoumám (mé tělo, znám faktory poškozující mé zdraví, apod.)
  25. Vycházka do okolí školy (orientuji se ve svém prostředí, okolním světě i v praktickém životě – základní pravidla chování na ulici, bezpečnost)
  26. Spolu to zvládneme (báseň zpaměti, zpívám píseň, předvedu pohyb, záměrná pozornost, schopnost záměrně si zapamatovat, vědomé učení)
  27. Setkání s knihou, čteme si pohádku (kulturní podněty, tvořivost)
  28. Kdo vysvobodí princeznu (jednoduché logické a myšlenkové operace, orientace v elementárních matematických pojmech)
  29. Uspávánky (vyprávíme příběh, ukolébavky, relaxace, kreslíme, malujeme)
  30. Umím se podepsat hůlkovým písmem (napodobování znaků a písmen, postřehne změny ve svém okolí, na obrázku, rozlišuje jednoduché obrazné symboly a značky, řadí zpravidla prvky zprava doleva, koordinace ruky a oka, neverbální komunikace)
Jednotlivé lekce mohou být upraveny nebo přesunuty dle složení skupiny dětí.
"Za padesát let bude lhostejné, v jakém jste jezdili autě, v jakém jste bydleli domě, kolik jste měli na kontě, nebo jak vypadaly vaše šaty. Svět ale může být o trochu lepší, protože jste byli důležití v životě dítěte."